NAUCZYCIELEM BYĆ

Czy wiedziałeś, że po tygodniu od zajęć Twojemu uczniowi w pamięci zostanie maksymalnie 25% informacji na które zwrócił uwagę? – chyba że wykorzystał którąś z zasad wspomagania pamięci.

Czy wiedziałeś, że dyktując notatki nie ułatwiasz zapamiętywania?

Czy wiedziałeś, że w środkowej części lekcji nie powinieneś wprowadzać nowego, trudnego materiału? – chyba że wykorzystasz którąś z zasad wspomagania pamięci.

Czy wiedziałeś, że pamięć jest ograniczona? – ale tylko ta krótkotrwała? Jeśli nie wspomożesz  jej, do pamięci długotrwałej trafi niewielka ilość informacji.

Czy wiedziałeś, że przypominamy sobie łatwiej, gdy stan emocjonalny momentu zapamiętywania i odpamiętywania jest podobny?

Czy wiedziałeś, że wszem i wobec chwalić się powinieneś nie tym, że masz dyscyplinę na lekcjach, a że masz na nich uwagę swoich uczniów?

Jak uczyć, żeby nasze – nauczycieli – działania były skuteczne, efektywne? Co robić, by ułatwić dzieciom czy młodzieży zapamiętanie? Jak pokazać im, jak się uczyć, jak zapamiętywać i odpamiętywać? Jak motywować ich zdolności poznawcze? Jak ciągle pracą sprawiać sobie przyjemność, utrzymywać wewnętrzną motywację, bo ona pojawia się, gdy jest sukces, a sukces jest wówczas, gdy widzimy efekty własnej pracy? Sporo tych pytań. Podstawą jest poznać, zrozumieć jak działa pamięć, jak działa umysł, co mu pomaga, co przeszkadza, doświadczyć tego na sobie w sytuacjach sztucznych  (bezpiecznych), a następnie odnieść do własnej pracy, włączyć w warsztat pracy.

Zapraszamy na dedykowane nauczycielom treningi pamięci z pracą na metapoziomie!

RODZICEM BYĆ

Czy wiedziałeś, że jeśli Twoje dziecko uczy się na pamięć, szybko zapomni?

Czy wiedziałeś, że jeśli Twoje dziecko uczy się, czytając notatki, informacje z podręcznika, nie zapamięta, a co najwyżej w sprzyjającej sytuacji rozpozna? Samo czytanie nie jest skuteczną metodą zapamiętywania.

Czy wiedziałeś, że jeśli dziecko prosi Cię, żebyś “sprawdził, czy umie” zaraz po skończonej nauce, Ty stwierdzasz, że tak, to możesz się mylić i złudnie dawać mu nadzieję na otrzymanie dobrego stopnia?

Czy wiedziałeś, że jeśli Twoje dziecko uczy się bez przerw, ciągle, nie zapamiętuje dobrze?

Sporo tego można by jeszcze wymienić…

Drodzy Rodzice,  jeśli chcecie pomóc Waszym dzieciom uczyć się, poddać pomysły technik, strategii, poprowadzić bezpiecznie przez świat wiedzy, by później radziły sobie skutecznie i efektywnie wśród zalewających ich informacji, pokazać, że nauka może być łatwa i przyjemna, zapraszamy Was na trening pamięci dedykowany właśnie Wam.

Szczegóły oferty znajdą Państwo tutaj: http://poza-schematem.edu.pl/aktualnosci/poza-schematem-adults/